Kepakaran Saya Ialah Membantu Anda Untuk Mendapatkan Kesihatan Dalaman Dan Luaran Yang Sempurna Serta Memiliki Kecantikan Abadi.

Sunday 22 April 2018

FUNGSI DAN KEBAIKAN GLA COMPLEX

FUNGSI DAN KEBAIKAN GLA COMPLEX

APAKAH ITU GLA?

GLA adalah singkatan kepada gamma-linolenic acid, sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin. Prostaglandin ialah bahan berkesan berupa hormon yang membantu mengawal atur proses badan yang normal. Hormon dalam badan kita ni ialah bahan kimia yang dihasilkan oleh cecair di dalam badan. Hormon memainkan peranan penting dalam mengaktifkan proses di dalam tubuh manusia. Contohnya pertumbuhan, proses baligh, kitaran haid dan menopaus.

Kebanyakan GLA yang ada di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil. Manakala GLA Shaklee diekstrak daripada biji tumbuhan borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.

Korang pernah dengar tak apa itu EPO? Kalau korang biasa pergi farmasi cuba tengok bahagian vitamin-vitamin tu, mesti ada EVENING PRIMROSE OIL (EPO) macam-macam brand ada. Diorang kat farmasi tu mesti cakap EPO ni bagus untuk perempuan.  

Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi biovailability dan 3 kali lebih berkesan dari EPO.

Haaa..korang nampak tak? Kat sini pun dah nampak kan kelebihan GLA Complex Shaklee berbanding dengan EPO lain kat luar sana.

SUMBER UTAMA GLA COMPLEX


Sumber utama GLA Complex adalah Bunga Borage. Kenapa Shaklee memilih Bunga Borage dan bukannya Bunga Evening Primrose sebagai sumber utama GLA?

Sebabnya:

1. Kandungan GLA dalam Bunga Borage adalah 2 kali ganda jika dibandingkan dengan Bunga Evening Primrose. 

2. Kandungan GLA dalam Bunga Borage adalah 3 kali ganda mudah diserap oleh badan berbanding dengan Bunga Evening Primrose Oil. Hasilnya, sudah tentulah 3 kali ganda yang lebih berkesan dan ianya sangat-sangat membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti arthritis dan eczema.

3. Setiap kapsul GLA Complex Shaklee mengandungi 300mg GLA yang menjadi sumber terbaik Omega 6.

FUNGSI DAN KELEBIHAN BAHAN-BAHAN DALAM GLA

1. Borage Seed - membantu eczema, PMS, arthritis rheumatoid, darah tinggi, kesihatan kulit dan menstabilkan hormon.

2. Blackcurrant - PMS, membakar lemak, mengurangkan air dalam tubuh, kesihatan rambut dan kuku, melancarkan peredaran darah serta meningkatkan daya tahan badan.

3. Minyak Bunga Matahari - antioksidan, menyihatkan jantung, sumber tenaga, membina sel baru, melembabkan kulit, mencegah asma dan membaiki sel rosak.

4. EPO - kesihatan rambut, kuku dan kulit, mengurangkan jerawat, mengurangkan hypertensi, mencegah arthritis, PMS, diabetes, menormalkan kitaran haid dan antioksidan.

5. Vitamin E - Antioksidan, melindungi jantung, meningkatkan kesuburan, anti penuaan, meningkatkan tenaga, mengurangkan parut, menyingkir radikal bebas dan mengurangkan jeragat.

KENAPAKAH PENTING PENGAMBILAN GLA?

1. Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba tradisi kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2. Mengawal selia estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara semasa haid. Bila hormon kita dah dapat dikawal maka secara tidak langsung period pun teratur dan senggugut pun berkurangan.

3. Melambatkan menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

4. Memperbaiki Prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki. Makanya GLA bukan untuk wanita sahaja, lelaki pun boleh amalkan GLA ni.

5. Menentang Kanser -  GLA adalah anti oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser. Anti oksidan ni sangat perlu untuk melawan radikal bebas yang ada di dalam badan kita. Radikal bebas ni boleh merosakkan sel badan. Sel badan kita yang rosak akan menyumbangkan segala jenis penyakit kepada kita.

6. Memperbaiki Inflamasi Kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi daripada rheumatisma, arthritis.

7. Menghalang Komplikasi Diabetes - Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

8. Pelangsingan dan Menghalang Tambah Berat Badan - Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan yang berkesan, membero tona pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat bagi mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hyper.

9. Menghalang Tekanan Darah Tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi.

10. Memberbaiki Tekstur Rambut - Memberbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

11. Meningkatkan kesuburan.


Jom kita tengok testimoni yang amalkan GLA ni. Apa kata mereka??... 





Berminat untuk cuba?

PM/Whatsapp/Tele:

Puan Noor Hazlira bt Abdul Rahman
Pemilik dan Pengusaha Spa Q And Mamacare
No tel: 019-6442032

Facebook: Noor Hazlira
Ig: noorhazliraofficial

Email: liabr_78@yahoo.com.my

3 comments:

  1. Saya dh mkn gla 2 botol..kitaran haid alhamdulillah datang semula..dn badan rasa lebih bertenaga...

    ReplyDelete