Kepakaran Saya Ialah Membantu Anda Untuk Mendapatkan Kesihatan Dalaman Dan Luaran Yang Sempurna Serta Memiliki Kecantikan Abadi.

Saturday 21 April 2018

LECITHIN MUSUH UTAMA LEMAK (KELEBIHAN DAN FUNGSI LECITHIN)

SINGKIRKAN LEMAK DENGAN LECITHIN

APAKAH ITU LECITHIN?

Lecithin dikenali sebagai pengemulsi lemak semulajadi yang memecahkan lemak kepada molekul-molekul yang lebih kecil untuk pencernaan di mana ianya memudahkan lemak-lemak untuk dicerna oleh badan.

Lecithin juga ditukar menjadi acetylcholine di dalam badan yang mana dapat membantu mengekalkan badan yang sihat.

Jadi, bagi korang yang berhasrat nak mengurangkan berat badan atau teringin untuk kurus dengan bantuan makanan tambahan (supplement), pastikan supplement yang korang ambil tu mengandungi choline.

Berdasarkan Akedemi Sains Antarabangsa (The National Academy of Sciences), choline penting bagi sesiapa yang ingin diet. Lecithin adalah bahan untuk larut lemak yang dipanggil phospholipid di mana ianya terdiri daripada choline dan inositol yang terdapat di dalam semua sel hidup. Phospholipid merupakan komponen utama sel membran yang berfungsi mengawal nutrien yang keluar dan masuk dari sel.

PENTINGKAH LECITHIN?

Asid Linoleik (Essential Fatty Acid): sangat penting untuk tubuh badan kita di mana ianya tidak dapat dihasilkan oleh badan. Jadi, cara untuk dapatkannya kenalah ambil dari sumber luar.

Kolin: Komponen untuk neutrotransmitter.

Asetikolina: Bekal biokimia untuk menghantar mesej ke otak dan saraf.

Inositol: Sebagai komponen utama membran/selaput sel dalam tisu di seluruh badan.

FUNGSI UTAMA

1. Lecithin membantu menyerap vitamin yang larut lemak seperti Vitamin A, D, E dan K.

2. Membantu memecahkan lemak dan kolesterol iaitu ianya bertindak sebagai pembersih salur darah dan pengambilan tambahan dapat membantu mengemulsi serta metabolisme lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam badan.

3. Membantu melangsingkan badan di mana pengambilan lecithin dalam kuantiti yang banyak dapat membantu mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang sekaligus menghalang obesiti.

Selain daripada itu, Lecithin juga membantu dalam:

1. Melindungi hati
- Membantu menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati, hati berlemak dan membantu memulihkan kesihatan hati.

2. Mencantikkan otot dan kulit
- Membantu membentuk sel membran, melembab dan menghaluskan kulit. Juga membantu mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.

3. Memperbaiki alergi
- Membantu menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit dan demam disebabkan alergi.

4. Menghalang kejadian batu karang
- 90% punca batu karang terbentuk adalah disebabkan kolesterol. Jadi, lecithin berfungsi untuk membantu mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat pembentukan batu karang.

5. Mempertingkatkan daya ingatan dan mengurangkan tekanan
- Acetycholine yang terdapat di dalam lecithin berfungsi untuk membentuk penghantar (sender) ke saraf kranial yang akan mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan mengurangkan tekanan.

6. Menghalang tekanan darah tinggi
- Lecithin berfungsi sebagai penghalang arteriosklerosis dan menggalakkan peredaran darah.

7. Memperbaiki prostat lelaki
- Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.

8. Melegakan sembelit
- Lecithin dapat membantu melembutkan najis dengan berkesan. Ia juga membantu melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.

PERBEZAAN LECITHIN SHAKLEE VS LECITHIN PASARAN LUAR

Ok, apa yang membuatkan lecithin shaklee berbeza dengan lecithin lain yang berada di pasaran luar sana ialah sumber lecithin itu sendiri. Contohnya sumber lecithin shaklee adalah dari kacang soya semulajadi dan kacang soya ini pula adalah kacang soya yang tidak diubahsuai secara genetik (Non-GMO soybeans).

Setiap kapsul lecithin shaklee mengandungi 530mg soya lecithin termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.

Lecithin shaklee yang dirembeskan oleh badan akan menghasilkan acetyl-kolin (acetycholine), inositol, fosforus dan lemak tidak tepu.

Sudah tentu korang jelas kan sekarang tentang lecithin shaklee. Gambar di bawah ni adalah testimoni dari 'mummy' Kak Lia sendiri tau iaitu mentor Kak Lia dalam shaklee ni. Beliau sendiri mengamalkan lecithin dalam diet seharian untuk kurus.




Kat bawah ni pula, customer yang mengamalkan lecithin untuk kurus tapi dalam masa yang sama kulit yang makin cantik cerah berseri.


So, bila korang makan lecithin bukan sahaja kurus yang korang akan dapat tapi  terpaksa juga cantik. Hehehe... 

Nak cuba? Sila hubungi Kak Lia di talian berikut ok:

Puan Noor Hazlira bt Abdul Rahman
Pemilik dan Pengusaha Spa Q And Mamacare
No tel: 019-6442032

Facebook: Noor Hazlira
Ig: noorhazliraofficial

Email: liabr_78@yahoo.com.my

0 comments