Kepakaran Saya Ialah Membantu Anda Untuk Mendapatkan Kesihatan Dalaman Dan Luaran Yang Sempurna Serta Memiliki Kecantikan Abadi.

Tuesday 14 March 2017

PERUBAHAN PAYUDARA KETIKA HAMIL


PERUBAHAN PAYUDARA KETIKA HAMIL

Bagi ibu-ibu yang sedang hamil sekarang ni mesti perasankan, payudara anda mula menjadi lembut dan membengkak. Ini disebabkan oleh peningkatan hormon dalam badan anda.

Selain itu, kawasan areola iaitu bahagian kulit di sekitar puting anda menjadi lebih geap dan bintik-bintik kecil mula keluar. Perbuahan warna areola ini sebenarnya ialah kaedah semulajadi untuk memberi panduan visual kepada bayi anda ke mana harus dituju apabila hendak menyusu. Bintik-bintik kecil di sekitar areola pula menghasilkan bahan berminyak yang membersih, melicin dan melindungi puting anda daripada jangkitan semasa penyusuan badan.




BILAKAH ANDA BOLEH MULA MENYUSUKAN BAYI ANDA?


Anda boleh mula menyusukan bayi sebaik sahaja baby dilahirkan. Biasanyalah kan bila kita lepas bersalin je memang nurse terus bagi baby kat kita suruh bagi susu kat bayi.. tau tak kenapa? Sebab susu pertama yang anda berikan kepada bayi dipanggil kolostrum. Kolostrum bersifat pekat, kelihatan berkrim, kaya dengan protein dan rendah kandungan lemak.


Cecair istimewa yang mudah dihadam ini kaya dengan antibodi dipanggil immunoglobulin yang dapat melawan penyakit dan menguatkan sistem ketahanan badan bayi anda. Kolostrum mengandungi sejumlah besar antibodi yang dipanggil "secretory imunoglobulin" yang membantu melindungi membran mukus di tekak, paru-paru, dan usus bayi. 


Susu ibu mengandungi komponen khas, dipanggil modular pertumbuhan, yang membantu sistem penghadaman bayi pramatang menyesuaikan diri dengan penyusuan melalui mulut.
Penyelidikan menunjukkan bahawa bayi pramatang yang minum susu formula cenderung muntah secara berlebihan daripada bayi yang minum kolostrum dan susu ibu. Jadi, ibu2 seharusnya faham betapa pentingnya memberikan kolostrum kepada bayi yang baru lahir...sesungguhnya ia adalah kesempurnaan ciptaan Allah..

Kolostrum hadir dalam kuantiti sedikit...jadi, untuk menghasilkan kolostrum yang lebih baik boleh amalkan set menyusu shaklee yer.
 Selain itu, set menyusu shaklee ni juga dapat meriahkan lagi susu ibu dan secara tak langsung dapat mengenyangkan bayi. 

Boleh dapatkan set menyusu shaklee dengan Kak Lia yer, your trusted seller!! Kak Lia akan cadangkan set menyusu mengikut bajet anda.

Lia Ab Rahman
Health & Beauty Consultant
Your Trusted SID: 1239953
Owner of Chenta Beauty Spa
Natural Home & Mobile SPA
019644-2032
liabr_78@yahoo.com.my















0 comments