Kepakaran Saya Ialah Membantu Anda Untuk Mendapatkan Kesihatan Dalaman Dan Luaran Yang Sempurna Serta Memiliki Kecantikan Abadi.

Wednesday 5 December 2018

PROGRAM DETOX TURUN BERAT 7 KG DALAM MASA 10 HARI SAHAJA

PROGRAM DETOX TURUN BERAT 7 KG DALAM MASA 10 HARI SAHAJA!!




1- Apa itu Detox Program

Detox atau detoksifikasi adalah merupakan suatu proses pembersihan dari segala macam kotoran dan racun-racun yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar telah masuk di dalam badan kita dalam jangka masa yang lama.

Detox merupakan proses penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Senang kata detox ni proses cuci dalaman badan kita lah. Selama ni kita asyik cuci luaran je kan, macam kita mandi setiap hari, syampu rambut, cuci muka tapi kita lupa yang dalaman badan kita pun perlu dicuci juga.


Ringkasnya detox ni proses pembuangan toksin daripada badan melalui organ-organ detox badan. Ianya membuat badan kita lebih ringan dan dapat manfaat kesihatan bukan untuk turunkan berat badan sahaja malah kita akan dapat kesihatan yang lebih baik. In sha Allah...

2- Kenapa Perlu Detox


Kehidupan kita hari ini pencemaran makin hari makin meningkat. Macamana kita jaga diri kita pun, contohnya kita makan makanan organik, minum air bertapis, tinggal di kawasan yang penuh hidupan hijau di kampung contohnya, tapi still kita akan terdedah kepada pencemaran, racun dan radiasi. Asap rokok, asap kenderaan, pencuci rumah bukan organik, racun dari pertanian, kosmetik yang kita pakai, radiasi dari tv, radiasi dari handphone yang kita pegang hari-hari dan macam-macam bentuk pencemaran lagi. 

Dahlah kita ni terdedah kepada toksin yang sentiasa menimbun dalam badan, pemakanan pun kita tak jaga contohnya fastfood, makanan tinggi gula, teh tarik, kopi tarik, starbuck dan macam-macam lagilah. Berapa ramai di antara kita makan sayur setiap hari? Sepatutnya kita kena makan sayur 3 cawan setiap hari tapi kita makan sayur satu sudu pun tak lepas kadang-kadang tak ambil langsung. Betul tak?

Makanya, agen detox kita makin slowdown untuk nyah toksin. 

Sebenarnya 70% detox badan kita dilakukan oleh hati. Jarang sangat orang nak jaga hati, biasanya orang lebih jaga pasal jantung, usus dan yang lain-lain. Tapi, sebenarnya hatilah 'hero' yang menyahtoksin dalam badan. Hati ni, dia buat 2 proses iaitu pertama ia bertindak sebagai filter toksik... kedua ia keluarkan enzim-enzim macam jus hempedu untuk asimilasi lemak dan sebagainya. Tapi disebabkan kita masukkan banyak sangat makanan fastfood dan yang lain-lain, so hati kita terbeban di mana ia sangat sibuk membuatkan ia tak sempat nak betul-betul proses, itu lah yang membuatkan berat badan kita semakin naik, selalu je penat walaupun tidur dah cukup, makan vitamin pun takde kesan sebab terlalu banyak sangat toksin dalam badan.

Kebanyakan program detox kat luar sana hanya tertumpu kepada usus sahaja tetapi program detox shaklee ni tertumpu kepada semua jenis agen detox iaitu Colon, kidneys, liver, lungs, Skin, lymphatic  (Kolon, buah pinggang, hati, paru-paru, kulit, limfa).

Detox Shaklee disediakan oleh pakar nutrisi dan kerjasama dengan doktor. Meal Plan detox shaklee juga sangatlah tersusun dan sangatlah complete.

"the liver is the busiest and possibly the most unappreciated major organ in the body. Simply put, it is the primary organ for nutrients assimilation, production of essential chemicals and detoxification" - rasa wajib ambil dtx everyday

"liver is real fighter. It generate itself. The more we try to kill it, the more it fight back to stay alive. Because of the regeneration many don't die, but they still have symptoms of liver problems : fatigue, poos digestion and many more"

"the liver should spending the majority of its time making nice hormones, enzym and protein for our body. How can it devote time to production when it is do busy trying to eliminate toxins and keet itself alive"

3- Tanda2 Badan Perlu Detox

- Berat badan bertambah - metabolisma badan terganggu, hormon terganggu.
- Sembelit.
- Kulit Kusam.
- Cepat letih, cepat lemau, stress, rasa lembab.
- Cepat marah, rasa nak mengamok aje. hehehe
Keinginan makan banyak, craving sugary foods (sel lapar aje, tak cukup nutrient). Kalau pergi kenduri, open house pinggan tu penuh tamak sangat. 
- Susah nak fokus dalam masa lama.
- Penyerapan nutrisi yang kurang - makan vitamin takde kesan pun! orang lain makan shaklee berkesan.
- Senang dijangkati penyakit - flu, demam
- Susah tidur.
- Sering mengalami kembung perut, perut tidak selesa dalam keadaan biasa atau selepas makan. 
- Sering ada lingkaran hitam bawah mata.
- Badan berbau jika tidak menggunakan deadorant atau pewangi.
- Merokok atau sering bersama dengan orang yang merokok.
- Mulut / Nafas Berbau.
- Menghadapi masalah ALERGIK.
- Pengambilan sayuran kurang dari 1/2 sawan sehari.
- Mengalami Eczema, jerawat atau Psoriasis.

4- Siapa Perlu Detox 

Semua orang yang hidup lama wajib detox. Hehehe...

5- Kelebihan Detox


When you cleanse your body, you open the door to healing and rejuvenation.
Cleansing our bodies is no different than giving a car a tune up. It has to be flushed out from time to time to make sure it’s operating at maximum levels.
Detoxifying our bodies helps us to eliminate toxic waste accumulations, mucus, parasites and worms, excess fat, fluid buildup (cellulite), old and hardened fecal matter buildup *(najis lama dan keras)*, and many more unsightly and odorous things that play a pivotal role in sabotaging our health.

Kelebihan-kelebihan yang lain:
✔️ Kulit yang lebih sihat dan berseri
✔️ Meningkatkan tenaga
✔️ Pemikiran yang lebih jelas
✔️ Kolon yang lebih sihat, kurang kembung dan takde sembelit
✔️ Mengurangkan cravings (suka makan manis, berminyak)
✔️ Mengurangkan berat badan
✔️ Mengurangkan stress
✔️ Meningkatkan sistem imun

Apa yang best dan menariknya, bila anda buat detox dengan set Shaklee ni, berat badan tidak akan naik selepas anda tidak lagi mengamalkan diet. Berat badan anda tetap maintain sentiasa. Kebiasaanya, mereka yang mengamalkan diet untuk kurus bila dah berhenti amalkan diet berat badan akan naik mendadak semula. Tapi, dengan mengamalkan detox, In Sha Allah... anda tidak lagi perlu takut untuk buat cheat day kerana badan anda sentiasa langsing. 


5- Successful Results (Turun 10 kg dlm 7 hari sahaja!)

Kebanyakan yang mana telah ambil set detox shaklee, bukan je dapat kuruskan badan malah kulit makin cantik. Ternyata set detox shaklee memang berkesan.


 




5- Set Detox Shaklee






Untuk keberkesanan yang lebih cepat dan optimum, saya nasihatkan anda mengambil set penuh detox kerana hasil dari gabungan set detox di atas ini dapat memberikan hasil yang anda idamkan.

Sekiranya anda berminat dengan program detox TWB dan juga ingin mendapatkan set detox shaklee, anda boleh menghubungi saya di:


Puan Noor Hazlira bt Abdul Rahman
Your Trusted Seller (ID: 1239953)

Pemilik, Trainer, Beautician &
Confinement Lady di
MamaCare Beauty Spa
No tel: 019-6442032

Facebook: Noor Hazlira
Ig: spacantik_easymoney
Email: liabr_78@yahoo.com.my


0 comments