Kepakaran Saya Ialah Membantu Anda Untuk Mendapatkan Kesihatan Dalaman Dan Luaran Yang Sempurna Serta Memiliki Kecantikan Abadi.

Monday 10 April 2017



DETOX

Apakah itu detox?

Detox ialah merupakan suatu proses pembersihan dari segala macam kotoran dan racun-racun atau toksin yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar telah masuk di dalam badan kita dalam jangka masa yang lama melalui cara pemakanan, pengudaraan ataupun penggunaan peralatan harian.

Toksin adalah bahan beracun dari dalam badan sendiri atau faktor luaran yang tak perlu ada pun dalam badan kita, yang hanya menunggu masa untuk merosakkan badan dan malah boleh menjadi punca pada penyakit serius seperti kanser, gout, masalah penghadaman, hati dan juga masalah kesuburan. 

Sebenarnya, badan kita sendiri mempunyai agen detox iaitu paru-paru, usus, buah pinggang, kulit dan hati. Fungsi paru-paru ialah ia akan mengeluarkan gas-gas dioksida dari badan kita, hati pula akan menutralkan toksin dan juga sebagai penapis bagi darah kita. Kulit akan mengeluarkan peluh melalui senaman, usus akan mengeluarkan bahan-bahan buangan dari makanan. Toksin yang larut dalam lemak akan dihantarkan ke usus dan keluar sebagai najis, manakala toksin yang larut dalam air akan dihantar ke buah pinggang dan diproses sebagai air kencing.

Mengikut kajian, wanita kebiasaanya akan terdedah kepada 126 jenis bahan kimia setiap hari sebelum ke tempat kerja. Ini kerana, wanita akan menggunakan hand lotion, perfume, kosmetik dan lain-lain perkara sebelum sampai ke pejabat. 


Tanda-tanda toksin berlebihan dalam badan

  • Sering letih, kurang bertenaga, sakit kepala, mulut berbau, badan berbau
  • Insomnia (masalah tidur), mata gelap, mata merah
  • Daya ingatan dan tumpuan yang lemah dan rasa cemas
  • Alahan, masalah sinus, sistem imun yang lemah
  • Masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan kembung perut
  • Masalah sendi 
  • Masalah kulit
  • Selulit, kenaikan berat badan 

Bagi anda yang nak menurunkan berat badan, adalah lebih baik anda melalui proses detox dahulu bagi mengeluarkan segala toksin di dalam badan bagi memudahkan penyerapan vitamin lain.






Manfaat Detox


1) Detox dapat membersihkan sistem kolon kita. Secara tidak langsung segala toksin dapat keluar melalui pembuangan najis dan air kencing. Bila usus kita dah bersih, dapat elakkan masalah sembelit dan kembung perut.

2) Proses detox juga dapat menurunkan berat badan secara sihat. Dengan plan detox, pengambilan makanan dan senaman yang betul akan memudahkan proses menurunkan berat badan. Jadi, kalau anda yang dah lama berdiet tapi masih tak kurus2, itu maksudnya ada kena detox dulu.

3) Proses detox dapat memberi tenaga kepada tubuh. Sesiapa yang selalu letihdan tidak bermaya, sila awasi diri anda kerana mungkin tubuh badan anda penuh dengan toksin. 

4) Dapat mengurangkan rasa lapar atau craving terhadap makanan. Sebab itu juga bila kita berdetox, berat badan kita cepat turun.

5) Menguatkan sistem imun tubuh. Bila sistem imun kita kuat, kita dapat mencegah pelbagai penyakit daripada menghampiri kita.

6) Mengurangkan stress. 

7) Memperbaiki masalah kulit. Dengan berdetox, kita akan memiliki kulit yang lebih cantik, cerah dan bermaya. 

8) Detox juga dapat menjadikan tidur kita lebih lena. 


Jadi, kepada anda yang inginkan badan sihat, cepat2 lah detox kan diri anda. Shaklee mempunyai set detox yang paling bagus dalam membantu badan kita melalui proses detox secara sihat dan semulajadi.

 





Sebelum itu, jom kita tengok beberapa testimoni yang dah melakukan detox melalui set detox shaklee.













Sekarang ni anda dah tahukan betapa pentingnya detox untuk badan kita. Jom, kita nyahkan toksin atau racun-racun dalam badan. 

Dapatkan segera set detox shaklee dari Kak Lia 0196442032.





0 comments